Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar. Dina varor levereras av DHL och levereras till närmaste ombud eller via företagspaket till företag.
Vi tar ut en fraktavgift på 60 kr, men när du handlar för minst 499 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Alltså, fri frakt vid köp över 499 kr.
Det tillkommer en returavgift på 95 kr.
Vid köp av varor på www.ortenslivs.se gäller alltid 14
dagars ångerrätt i enlighet med gällande distansavtalslagen. Detta innebär att
Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela Ortens Livs detta inom 14
dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan
(ångerfristen).
Retur eller byte
Som kund hos Ortens Livs har du rätt att ångra ditt köp inom
14 dagar från den dag du tog emot varan utan att ange något skäl. Kontakta
kundtjänst så hjälper vi dig, e-postadress: info@ortenslivs.se. Vid
byte eller retur står kunden för frakten, fraktkostnaden för returer är 95 kr.
Policy för reklamation
Så fort en brist hos varan har upptäckts ska kunden meddela
kundtjänst hos Ortens Livs. Om en vara är skadad i samband med transporten
eller om varan har uppenbara brister direkt i samband med leverans ska
reklamation göras senast 7 dagar efter att varan är mottagen. Beskriv bristen
hos varan så noggrant som möjligt, gärna med bilder och skicka till
info@ortenslivs.se. Vid reklamation får du antingen en ny vara eller
återbetalning, vid reklamationer står Ortens Livs för fraktkostnader.
Återbetalningsrutin
Ortens Livs betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast
inom 14 dagar från och med det datum Ortens Livs tog emot Kundens meddelande om
utövande av ångerrätten. Ortens Livs får dock vänta med återbetalningen tills
det att Ortens Livs har tagit emot varan. Återbetalningen kommer att ske till
Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat
överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.
Vid retur kontaktar du oss genom att svara på
orderbekräftelsen du fick på mejlen eller via formuläret nedan och får en
retursedel postad till dig som du klistrar på paketet med varan du vill
returnera och lämnar in på närmsta postombud.
Ej uthämtad paket
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift om
minst 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift,
returfrakt och hantering. Betalningsvillkoren är samma som för ditt valda
betalningsalternativ.
Om du ångrat dig när ditt paket har skickats från oss
måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till
oss för att undvika extra returavgift utöver normal returavgift.
Vi erbjuder ingen returhämtning av gods hemma hos kund. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter med en avgift på minst 250 SEK.
Du har 14 dagar på dig att hämta ditt paket från ditt lokala postombud, om en beställning inte hämtas upp från angivet utlämningsställe debiteras avgift på 250 kr ifall vi ska skicka paketet på nytt.
Så fort du upptäcker en defekt på din vara, kan du meddela oss via formuläret nedan och beskriva felet så skickar vi dig en retursedel via post som du klistrar på paketet och lämnar in på ditt lokala postombud.
Det är givetvis fraktfritt när du väljer att göra en reklamation.
Vi erbjuder Faktura, tillsammans med vår samarbetspartner Payson, som skickar fakturan till dig via epost först när produkterna lämnar vårt lager. Faktura är kostnadsfritt.
När du använder betalsättet direktbetalning så betyder det att pengarna dras direkt, utan att det först görs en reservation, du kan genomföra en direktbetalning om du är kund hos någon av bankerna, Swedbank, SEB, Nordea, Handelsbanken och Danske Bank. Inga extra kostnader tillkommer.
Vi accepterar Visa, Mastercard och American Express. Inga extra kostnader tillkommer.
På grund av att vi strävar efter att leverera produkten till dig så fort som möjligt är det i de flesta fallen tyvärr inte möjligt att ändra beställningen. Men skicka ett mail till info@ortenslivs.se så kan vi om vi kan göra något.
På grund av att vi strävar efter att leverera produkten till dig så fort som möjligt är det i de flesta fallen tyvärr inte möjligt att ångra köpet Men skicka ett mail till info@ortenslivs.se så kan vi om vi kan göra något.
Du kan enkelt ta kontakt med oss via chatten nedan till vänster eller via info@ortenslivs.se