Vanliga frågor & svar

Leverans & Returer

Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar. Dina varor levereras av DHL och levereras till närmaste ombud eller via företagspaket till företag.

Vi tar ut en fraktavgift på 60 kr, men när du handlar för minst 499 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Alltså, fri frakt vid köp över 499 kr.

Det tillkommer en returavgift på 95 kr.

Vid köp av varor på www.ortenslivs.se gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande distansavtalslagen. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela Ortens Livs detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

Retur eller byte

Som kund hos Ortens Livs har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan utan att ange något skäl. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig, e-postadress: info@ortenslivs.se. Vid byte eller retur står kunden för frakten, fraktkostnaden för returer är 95 kr. 

Policy för reklamation

Så fort en brist hos varan har upptäckts ska kunden meddela kundtjänst hos Ortens Livs. Om en vara är skadad i samband med transporten eller om varan har uppenbara brister direkt i samband med leverans ska reklamation göras senast 7 dagar efter att varan är mottagen. Beskriv bristen hos varan så noggrant som möjligt, gärna med bilder och skicka till info@ortenslivs.se. Vid reklamation får du antingen en ny vara eller återbetalning, vid reklamationer står Ortens Livs för fraktkostnader.

Återbetalningsrutin 

Ortens Livs betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum Ortens Livs tog emot Kundens meddelande om utövande av ångerrätten. Ortens Livs får dock vänta med återbetalningen tills det att Ortens Livs har tagit emot varan. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

Vid retur kontaktar du oss genom att svara på orderbekräftelsen du fick på mejlen eller via formuläret nedan och får en retursedel postad till dig som du klistrar på paketet med varan du vill returnera och lämnar in på närmsta postombud.

Ej uthämtad paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift om minst 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkoren är samma som för ditt valda betalningsalternativ.

Om du ångrat dig när ditt paket har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss för att undvika extra returavgift utöver normal returavgift.

Vi erbjuder ingen returhämtning av gods hemma hos kund. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter med en avgift på minst 250 SEK.

Du har 14 dagar på dig att hämta ditt paket från ditt lokala postombud, om en beställning inte hämtas upp från angivet utlämningsställe debiteras avgift på 250 kr ifall vi ska skicka paketet på nytt.

Så fort du upptäcker en defekt på din vara, kan du meddela oss via formuläret nedan och beskriva felet så skickar vi dig en retursedel via post som du klistrar på paketet och lämnar in på ditt lokala postombud.

Det är givetvis fraktfritt när du väljer att göra en reklamation.

Betalningsmetoder

Vi erbjuder Faktura, tillsammans med vår samarbetspartner Payson, som skickar fakturan till dig via epost först när produkterna lämnar vårt lager. Faktura är kostnadsfritt.

När du använder betalsättet direktbetalning så betyder det att pengarna dras direkt, utan att det först görs en reservation, du kan genomföra en direktbetalning om du är kund hos någon av bankerna, Swedbank, SEB, Nordea, Handelsbanken och Danske Bank. Inga extra kostnader tillkommer.

Vi accepterar Visa, Mastercard och American Express. Inga extra kostnader tillkommer.

Min beställning

På grund av att vi strävar efter att leverera produkten till dig så fort som möjligt är det i de flesta fallen tyvärr inte möjligt att ändra beställningen. Men skicka ett mail till info@ortenslivs.se så kan vi om vi kan göra något.

På grund av att vi strävar efter att leverera produkten till dig så fort som möjligt är det i de flesta fallen tyvärr inte möjligt att ångra köpet Men skicka ett mail till info@ortenslivs.se så kan vi om vi kan göra något.

Kontakt

Du kan enkelt ta kontakt med oss via chatten nedan till vänster eller via info@ortenslivs.se

Fyll i formuläret nedan

Namn är obligatoriskt.

Mail är obligatoriskt.

Please enter valid email.

Skriv ditt meddelande.

Vad gäller ditt ärende?

Valj avdelning.

Namn är obligatoriskt.

Mail är obligatoriskt.

Please enter valid email.

Skriv rubrik/ämne.

Skriv ditt meddelande.

Har du ett sortimentsönskemål? Lämna ditt förslag här

   
+
Meddelande